Η ρύπανση στο εσωτερικό των χώρων φιλοξενίας, απειλεί την υγεία των φιλοξενούμενων;
Ο καθαρός αέρας είναι μια βασική προϋπόθεση για την υγεία μας. Ωστόσο, οι κλειστοί και προστατευμένοι χώροι που ζει, φιλοξενείται και εργάζεται ο μεγαλύτερος αριθμός των ανθρώπων στις αναπτυγμένες κι αναπτυσσόμενες χώρες, δεν είναι τόσο προστατευμένοι όσο νομίζουμε. Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από τους ατμοσφαιρικούς ρύπους που θέτουν την υγεία τους σε κίνδυνο. Η κόπωση του σύγχρονου ανθρώπου δεν οφείλεται μόνο στους ταχείς ρυθμούς, αλλά και στην έκθεση του σε μια επιβαρυμένη ατμόσφαιρα στους κλειστούς χώρους .
Κίνδυνοι από αυξημένη συγκέντρωση ‘‘ρυπογόνων μολυσματικών παραγόντων ’’ και εισπνοή αέριων ρύπων, (αιωρούμενη σκόνη με ίνες αμιάντου, φορμαλδεΰδη, ραδόνιο και παθογόνους μικροοργανισμούς). Τα αίτια αυτής της καχεξίας που νοιώθουμε σε αυτούς τους χώρους, με συμπτώματα όπως πονοκέφαλο , αδιαθεσία, ερεθισμένα μάτια και δέρμα, βουλωμένη μύτη, αναπνευστικά προβλήματα , δεν είναι πάντα ορατά, οι λύσεις όμως υπάρχουν κι είναι απτές.
Ποιοτικό άλμα για την καθαριότητα η ανάπτυξη συστημάτων Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας.
Παλαιότερα βρίσκαμε αναρτημένο σε κοινόχρηστους δημόσιους χώρους ‘‘απαγορεύεται το πτύειν’’. Σήμερα θα θεωρούσαμε αδιανόητο ,κωμικό ή και προσβλητικό αν το διαβάζαμε σε κάποιο χώρο στον οποίο θα βρισκόμασταν. Σήμερα όμως είναι το ίδιο αδιανόητο και προσβλητικό για τον καταναλωτή να μην υπάρχει διαπιστευμένη εγγύηση για την καθαριότητα στους χώρους φιλοξενίας ,διασκέδασης ή γενικότερα εργασίας.
Η πλημμελής καθαριότητα ενός χώρου, ιδίως φιλοξενίας , ακυρώνει κάθε πρόθεση για εξυπηρέτηση του καταναλωτή, η δε εφαρμογή ακατάλληλων εργαλείων και μεθόδων ακυρώνει τον κόπο των εργαζόμενων σε αυτήν.
Προϋπόθεση απόλυτης προτεραιότητας είναι όλα να αρχίζουν με την καθαριότητα, όταν ασχολούμαστε επαγγελματικά με την υποδοχή και τη φιλοξενία ανθρώπων. Οι φιλοξενούμενοι επιλέγουν να καταλύσουν σε χώρους όπου θα νοιώθουν άνετα σαν το σπίτι τους και όχι σε ένα μέρος που είναι εν δυνάμει επικίνδυνο για την υγεία τους. Γνωστό είναι ότι η αλλαγή περιβάλλοντος εντείνει το στρες σε πολλούς ανθρώπους και ρίχνει την άμυνα του οργανισμού , καθιστώντας τον πιο ευάλωτο . Βεβαίως τα ξενοδοχεία δεν είναι σανατόρια κι αλίμονο αν δώσουμε τέτοια εντύπωση!
Το ξενοδοχειακό management και η εστίαση έχουν ως βασική αρχή τη διακριτικότητα , δηλαδή την υπηρεσία που βρίσκεται πάντα στη διάθεσή μας αλλά δεν επιβάλλεται με την παρουσία της .Το ίδιο πρέπει να ισχύει και στις υπηρεσίες καθαριότητας, Απλότητα κι επαγγελματισμός.
Η καθαριότητα δεν είναι διακοσμητικό που το στολίζουμε ανάλογα με το γούστο μας. Είναι ανάγκη για Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Διαχείριση των προβλημάτων που ανακύπτουν στον καθαρισμό.
Η δημιουργία μιας επιχειρησιακής οργάνωσης με ενιαίο σχεδιασμό στις προδιαγραφές καθαρισμού, θα έχει σαν στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσής σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Με την αποτελεσματική προώθηση αυτών των ενεργειών, θα προσφερθούν οι προστιθεμένης αξίας υπηρεσίες στους τομείς της περιβαλλοντικής διαχείρισης. Με αυτόν τον τρόπο , επιβεβαιώνεται στην πράξη η φιλοσοφία: Ικανοποίηση πελατών, Επιχειρησιακή ανάπτυξη και Προστασία του περιβάλλοντος.
“Όταν ο συχνός αερισμός για την Εξυγίανση των εσωτερικών χώρων δεν είναι πλέον αρκετός, η Διάκριση ανάμεσα στα εποπτικά μέτρα ελέγχου και στη συστηματική παρέμβαση είναι η ζωτικής σημασίας Πρόληψη „
Η Έγκαιρη Πρόληψη με εναρμονισμένες εφαρμογές εξυγίανσης, ως προτεραιότητα έναντι του ελέγχου, από την ρύπανση των “άρρωστων εσωτερικών χώρων” έχει γίνει πλέον επιτακτική ανάγκη.
Η Ελλιπής Ενημέρωση για τους κινδύνους που διατρέχουν όσοι βρίσκονται σε εσωτερικούς χώρους με επιβαρυμένο ”μικροβιακό φορτίο”, πρέπει να προβληματίσει τους υπεύθυνους , διότι η επιβάρυνση αυτή, εκτός από επικίνδυνη απέναντι στους συνανθρώπους μας και το περιβάλλον, είναι και πιο δαπανηρή.
Κάτι τέτοιο εξασφαλίζεται με την εξειδίκευση και με τη Βεβαίωση επαγγελματικής κατάρτισης στις τεχνικές καθαρισμού. Όμως, για να αποφέρει σωστά αποτελέσματα, αυτός ο σχεδιασμός πρέπει να είναι τακτικός, γενικευμένος και να μην εφαρμόζεται μόνο κατά περίπτωση.
Οι επαγγελματίες ξενοδόχοι πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή, στα νέα προϊόντα και υπηρεσίες για την καθαριότητα με προγράμματα των Green & Clean Hotels, που εφαρμόζονται στον “βωμό” του Green Services για τα Καθαρά Δωμάτια φιλοξενίας με “φιλικό περιβάλλον” .
Η Klintec με συνεχόμενες προσπάθειες, έρχεται μέσα από το Green and Clean, να βοηθήσει στην πληρέστερη ενημέρωση στο τηλέφωνο 2104829839, 6932245887
Ιωάννης Βγενής
Cleaning Advisor
Πηγή: https://www.cleaningnews.gr/?p=6004